Bonusar
XKöpvillkor
Integritetspolicy
Vår integritetspolicy ingår som en del av våra Köpvillkor, om du klickar här kan du läsa en fullständig version av denna. I och med den nya Dataskyddsförordningen (GDPR) uppdaterades policyn den 24 maj 2018.
Acceptera villkor
Du accepterar våra Köpvillkor och vår Integritetspolicy genom att klicka på knappen ”Slutför köp” i kassan på Tillskottsbolaget.se.
Nyhetsbrev via sms och e-mail
Alla som handlar hos Tillskottsbolaget.se kommer automatiskt att starta en prenumeration på Tillskottsbolagets nyhetsbrev. Vill du avsluta din prenumeration finns det en länk i nyhetsbreven där du kan avsluta prenumerationen. För att avsluta din prenumeration via sms, följ instruktionerna i smset. Om du vill ha hjälp med att avsluta prenumerationen är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på info@tillskottsbolaget.se.
Cookies
Cookies kan sparas på din dator vid beställning från vår hemsida. Observera att vi inte använder cookies för att spara information om dig.
Order
Orderbekräftelse
Din beställning godkänns när Tillskottsbolaget bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till din angivna e-mail.
Orderbekräftelsen skickas automatiskt via vår databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter vid till exempel angivande av pris, leveranstid etc förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om du inte får någon orderbekräftelse, kolla gärna skräpposten eller kontakta kundtjänst.
Ändra och avbeställa order
Vid ändring eller avbeställning av din order, kontakta kundtjänst på info@tillskottsbolaget.se, observera att du som kund måste kontakta oss inom kort efter att din beställning är lagd om du vill ändra eller avbeställa din order. Vi kan inte garantera att din order hinner ändras eller avbeställas. Har ditt paket redan hunnit skickas från oss kan vi inte göra några ändringar.
Bedrägeri
Alla försök till bedrägeri polisanmäls. Vi förbehåller oss rätten att vid misstanke om bedrägeri häva ett köp och/eller ytterligare kontrollera köpet, även om detta innebär att leveranstiden förlängs.
Åldersgräns
Åldersgränsen vid köp över nätet är 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans godkännande.
Ändra leveransuppgifter
Det går tyvärr inte att ändra uppgifter på en order som redan är skickad från oss. Har din order inte skickats från oss är det möjligt att ändra t.ex. adress eller namn. Kontakta kundtjänst angående ditt ärende på info@tillskottsbolaget.se.
Leverans
Frakt
I kassan får du möjlighet att välja leveranssätt, och till vilket ombud du vill ha ditt paket levererat till. Ditt paket skickas sedan till dig via valt leveranssätt. Väljer du inte ombud, vid val av ombudsleverans, kommer ditt paket automatiskt att hamna på det närmsta postombudet i förhållande till ditt postnummer. Om det skulle vara något fel på din vara, eller om du har någon fråga över din leverans är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.
Tillskottsbolaget ansvarar INTE för fraktbolagens hantering av leveranserna då det är allmänt känt att majoriteten av fraktbolagen inte är aktsamma med paket som fraktas med dem. Samtliga produkter och paket lämnar alltid Tillskottsbolaget i utmärkt skick - om någonting är sönder vid mottagande av produkterna så har detta skett i fraktbolagets hantering, vilket Tillskottsbolaget INTE ansvarar för. Tillskottsbolaget använder alltid riktigt med emballage för att minimera risken för att fraktbolagens oförsiktiga hantering inte ska gå ut över kundens produkter, dock kan inte detta garanteras.
OBS! Är emballaget sönder vid mottagandet av paketet så anmäl detta direkt till ombudet och hämta INTE ut paketet (detta ökar chansen för att du som konsument ska få ersättning från fraktbolaget vid eventuell leveransskada).
Retur
Vid en retur ska du alltid be ombudet om ett kollinummer på paketet som du skickar åter, detta beror på att ett underlag krävs ifall att paketet kommer bort på vägen. Finns det inget kvitto på din retur, kommer vi inte kunna utföra en återbetalning.
Försenad leverans
Vid försenad leverans försöker vi meddela dig så fort vi kan via mail eller telefon. Vi reserverar oss för att förseningar i leveransen kan uppstå. Vid eventuell leveransförsening betalas ej någon ersättning ut. Efter att ha beställt från Tillskottsbolaget.se förbinder du dig till att bevaka din mail då all kommunikation rörande din order sker via mail.
Felaktig leverans
Om Tillskottsbolaget mot förmodan skulle skicka fel produkt till kund så är det kundens skyldighet att informera Tillskottsbolaget om detta. Vill kunden behålla den felskickade produkten så görs detta mot eventuell kostnad/återbetalning av mellanskillnaden. Vill kund byta till rätt produkt så förbehåller sig Tillskottsbolaget rätten att få tillbaka den felskickade varan först för att sedan skicka ut rätt produkt. Skulle någon produkt i beställningen saknas eller vara skadad och/eller felaktig så ska detta meddelas av kund till Tillskottsbolaget inom 14 dagar från det att beställnigen mottagits av kund.
Outlöst paket
Om du som kund inte hämtar ditt paket inom den angivna tiden, returneras det till Tillskottsbolaget. Vid ej utlöst paket förbehåller vi oss rätten enligt 41§ KKL att debitera dig som kund kostnaderna för returfrakt och expeditionskostnad. Du kommer att bli debiterad en minimiavgift på 149 sek vid outlöst paket.
Force Majeure
Tillskottsbolaget reserverar sig för att leveransen kan ta längre tid vid till exempel driftfel, strejk, Force Majeure, eller förseningar inom fraktbolagens distributionsnät samt andra oförutsägbara händelser som Tillskottsbolaget inte kan kontrollera.
Öppet köp och reklamation
Öppet köp och ångerrätt
Tillskottsbolaget ger dig alltid 14 dagars öppet köp och ångerrätt. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, har kvar alla etiketter/taggar, det vill säga oanvänd och ej förstörd eller skadad. Varor som säljs till nedsatt pris på grund av kort utgångsdatum omfattas inte av ångerrätten och kan därmed inte returneras eller återbetalas. Du betalar själv returfrakten vid nyttjande av retur eller öppet köp.
Vid utnyttjande av öppet köp eller ångerrätt betalas endast varans pris tillbaka. Återbetalningen sätts in på det konto eller kort som du använt vid ditt köp. Klicka här om du vill läsa mer om hur du gör en retur.
Reklamation
Om du upptäcker något fel på din vara och vill upprätta en reklamation, kontaktar du alltid vår kundtjänst direkt, antingen via mail. Skicka gärna ett mail som innehåller ditt ordernummer, bilder på den defekta produkten och beskriv felet så hjälper vi dig vidare i ärendet. En reklamation utan underlag i form av bild accepteras inte, släng därför inte produkten/produkterna eller emballage förrän du fått svar på din reklamation.
Reklamationer som görs inom två månader från det att Kunden upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Kunden har 2 års reklamationsrätt på varor inköpta på Webbplatsen. Vid reklamations- eller garantiärende förbehåller sig Tillskottsbolaget att det kan ta lite tid då leverantören av produkten är den som beslutar om godkännande av ärendet.
Garanti
Garanti gäller endast vid fabrikationsfel. Effekten av kosttillskott är väldigt individuell, därför går det inte att garantera resultat för alla individer. Läs på om kosttillskotten du vill köpa för att se om det möter behovet du har. Produkterna brukas på egen risk.
Smakgaranti
Vi erbjuder ingen smakgaranti på våra produkter. Detta då uppfattningen av smak kan upplevas väldigt olika från person till person. Skulle du dock upptäcka ett fabrikationsfel, är du välkommen att kontakta kundtjänst på info@tillskottsbolaget.se.
Betalning
Betalningsmetoder
Eftersom vi tillhandahåller SVEA som betalningslösning är det SVEA som styr vilka betalningsmetoder som erbjuds till dig som kund, dessa kan variera. När du väljer att slutföra ditt köp hos oss är det även SVEAs villkor du accepterar. Vänligen kontakta SVEA vid eventuella frågor rörande betalning.
Företagsfaktura
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
Pris
Alla priser på Tillskottsbolagets hemsida anges i svenska kronor (SEK) och är inklusive moms.
Rabattkoder
Alla rabattkoder har olika villkor och är giltiga under en begränsad tidsperiod. Det går inte att kombinera flera rabattkoder.
Fel i publicering
Vid utskrivning av fel priser eller andra fel i texter i nyhetsbrev eller på vår hemsida förbehåller vi oss rätten att korrigera priser och texter i efterhand. Vi reserverar oss även mot prisjusteringar såsom förändrade priser från våra leverantörer, valutaförändringar, fraktkostnader, lagerförändringar och tekniska fel på Tillskottsbolaget.se.
Tillämplig lag och tvist
Tvister ska i första hand lösas i samförstånd efter diskussion med Tillskottsbolaget:s kundservice.
Om tvist ej kan lösas i samförstånd med Tillskottsbolaget:s kundservice, kan du som kund vända dig till ARN (Allmänna reklamationsnämnden, ARN Box 174 101 23 Stockholm) som du hittar mer info om på www.arn.se. Du kan även lämna klagomål direkt online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, som du hittar via följande länk http://ec.europa.eu/consumers/odr. Lämnar du in ett klagomål via denna plattform, vidarebefordras ditt ärende automatiskt till rätt nationellt ansvarigt tvistlösningsorgan. Detta tvistlösningsorgan tar sedan kontakt med oss och försöker lösa tvisten utan att blanda in domstol.
Vid eventuell tvist följer Tillskottsbolagets beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist rörande tolkningen eller tillämpningen av dessa Villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag och avgöras enligt punkt 14.2 ovan eller i sista hand av allmän domstol.
Detta avtal ska regleras av och tolkas i enlighet med svensk lag, med undantag för tvingande bestämmelser i svensk lag och tillämpliga EU-direktiv.